Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hvorfor l?bere bliver s?ret er et sp?rgsm?l, der n?sten alti

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Labi1995
Clubopener

BerichtGeplaatst: 03-07-2019 09:30:45    Onderwerp: Hvorfor l?bere bliver s?ret er et sp?rgsm?l, der n?sten alti Reageren met citaat

Hvorfor l?bere bliver s?ret er et sp?rgsm?l, der n?sten altid t?nker mig. Det er forbl?ffende, at s? enkelt en aktivitet kan for?rsage s? mange problemer for s? mange mennesker - for eksempel viser den videnskabelige litteratur skadefrekvenser, der sp?nder fra omkring 20-75% l?bere i unders?gelser, der Nike Air Max 270 Mujer er blevet udf?rt til dato. I min s?gen for bedre Adidas Campus Femme at uddanne mig om emnet l?bskader besluttede jeg at acceptere min ven, Dr. Mark Cucuzzellas tilbud om at g? ned til Sheperdstown, West Virginia i weekenden for at deltage i en 3-dages konference / kursus om forebyggelses- og behandlingsstrategier for l?b personskader. Uddannet af RunningClinic.ca, kurset skal v?re en god l?rerig oplevelse for mig, og jeg har til hensigt at blogge om oplevelsen der og / eller efter hjemkomst. Hold dig opdateret! Som en del af weekendbegivenheden inviterede Mark mig ogs? til at deltage i et offentligt forum kaldet "The Re-Evolution of Running: Opdag smertefri bev?gelse for livet." Denne begivenhed vil blive afholdt p? den bayerske kro i Sheperdstown, WV Fredag ??den 28. januar kl. 7.00 til 9.00. Som l?bere ?nsker vi ofte konkrete, sort / hvide svar p? Asics Gel Lyte 5 Femme sp?rgsm?l om ting som sko design, l?beskema,Nike Air Max Tn Mujer tr?ningsmetoder og s? videre. G?r l?bet i en minimal sko g?r du mindre tilb?jelige til at skade end k?rer i en traditionelt polstrede, h?ll?ftede sko? Skifter du formular til midfoot strejke g?r du hurtigere? Vil du have kompression ?rmer g?r dig hurtigere efter et l?b? Desv?rre er svar p? sp?rgsm?l som disse ikke enkle, ofte fordi der er for mange konkurrerende variabler, der g?r klare konklusioner vanskelige. Desuden kan et svar p? et af disse sp?rgsm?l ikke g?lde for hver enkelt person - mennesker er variable, og ?ndringer vil p?virke folk p? forskellige m?der. En given sko kan v?re fantastisk til en person, men forf?rdelig for en anden - det er virkelig sv?rt at sige, hvad resultatet vil v?re med nogen sikkerhed. Som et eksempel, l?b jeg Manchester City Marathon i november i en forholdsvis Nike Air Max Classic BW Femme minimal racing flad (Saucony Grid Nike Air Max 270 Damen Type A4). Mine ben led under l?bet, og jeg irriterede noget i min venstre fod, hvilket giver mig nogle problemer i omkring en uge bagefter. Den enkle og mest fristende konklusion var, at skoene skulle skyldes - jeg havde en flad til en meget lang intens kamp, ??og det var det forkerte valg. Men skyldige kunne lige s? nemt have v?ret det vanskelige kuperede kursus kombineret med det faktum, at jeg lige havde k?rt en intens, BQ indsats maraton en m?ned f?r. Faktisk ved at l?se min race rapport fra samme l?b det foreg?ende ?r oplevede jeg lignende benproblemer i Saucony Fastwitch lette tr?ner, der er meget mere polstret og har en standard h?ll?ft. Et par uger f?r Hartford Marathon i 2009 havde jeg irriteret min fod i tilsyneladende samme m?de som i Manchester, s? m?ske er jeg simpelthen modtagelig Nike Air Max 95 Mens for at irritere, hvad jeg synes er Adidas Superstar Femme min peroneus longus senne. S? hvor forlader det Nike Air Force 1 Womens mig? Det f?r mig til at konkludere, at jeg ikke har nogen idé om, hvordan jeg s?re min fod, hvorfor mine ben led, eller om skoene skulle skyldes eller ej (eller hvor meget skyld jeg skulle tildele dem). S?dan er det sv?rt at fors?ge at fastsl? klare ?rsagssygdomme, n?r det drejer sig om at k?re skader og lignende. En m?de at f? svar p? sp?rgsm?l som disse er at henvende sig til videnskabelig eksperimentering. Hvis vi kunne k?re mere kontrollerede sammenligninger og holde s? mange variabler konstant som muligt, kunne vi m?ske komme til fastere konklusioner. Dette er stort i teorien, men selv videnskab har sine begr?nsninger. Lad mig g? dig gennem et hypotetisk eksempel. Antag, at vi var interesserede i, om en given sko kunne tilskynde til en fladere, Adidas Stan Smith Damen mere midfoot fod strejke (et meget Nike Air Max 90 Mujer stort m?l for mange mennesker i disse dage og www.jeremyleon.fr et stort marketingkrav for producenter). Lad os tage de to sko, jeg n?vnte ovenfor, Saucony Fastwitch og Saucony Grid Type A4. Begge er meget lette, men de adskiller sig i nogle grundl?ggende strukturelle egenskaber. Fastwitch har en standard h?l l?ft, mens Grid Type A4 har en meget lavere h?l (se billeder nedenfor). Vi kunne f? 20 personer til at k?re med et h?jhastighedskamera i hver sko, m?le vinklen mellem foden og jorden for hver og sammenligne resultaterne mellem de to skoforhold.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: