Labi1995 Clubopener
|
Geplaatst: 15-07-2019 03:53:41 Onderwerp: u efter en sko som |
|
|
F?r n?gra veckor sedan lade jag upp ett omd?me fr?n l?saren Bob C. om hans erfarenhet att ?verg? till minimalistiska l?parskor. Bob lyckades eliminera n?gon nagande sm?rta genom att byta skor och form, men led ocks? en stressfraktur i processen som han f?rklarar g?r f?r mycket f?r tidigt. Bob var bara en av m?nga historier som jag f?r i privata e-postmeddelanden, och han var v?nlig nog att l?ta mig dela den. I det h?r inl?gget vill jag dela ber?ttelserna om tv? till?ggsl?pare: Sgt. R. och Bob H. Den f?rsta ber?ttelsen kommer fr?n en soldat som kontaktade Nike Air Max 270 Mujer mig f?r n?gra m?nader sedan. Hon ?r utplacerad utomlands och fann framg?ng och fly fr?n sm?rta och skada genom att springa i Vibram Fivefingers. Av sk?l som hon beskriver nedan kan hon inte l?ngre anv?nda VFF: n, s? hon Adidas Superstar Femme mailade mig med sin ber?ttelse och en beg?ran om alternativa Nike Air VaporMax Mujer skof?rslag. F?r mer information om Vibram Fivefingers och andra minimalistiska skor i milit?ren, Hej! Jag heter sgt R. och jag ?r en soldat i F?renta staternas armé som f?r n?rvarande ?r utplacerad till Kuwait. Jag k?pte mitt f?rsta par minimalistiska l?parskor f?r ungef?r 2 m?nader sedan; Vibram Sprints och Vibram KSOs ... Jag hade de "korrekta" l?parskorna f?r mina f?tter f?re detta, s? Vibrams var en stor f?r?ndring! Enligt "slow motion eyeballs" i skobutiken har jag ganska plana f?tter, mina f?tter ?r bredare ?n min ramstorlek och mina f?tter pratar Adidas ZX 750 Homme in?t. Jag fortsatte att spendera 100s dollar p? de nyaste l?parskorna, f?rs?kte h?lla sig borta fr?n skador. En bit av min bakgrund: Under grundutbildningen och min avancerade tr?ning fick jag stressfrakturer i h?ger sida Nike Air Max 270 Donne av mitt b?ck, stressfrakturer i mina skenor , och 3Adidas NMD Mujer brutna ben i min v?nstra fot (jag tror att de trasiga benen i min v?nstra fot berodde p? att jag ?verkompenserade f?r stressbrott i mitt b?cken). Innan detta var jag ett relativt aktivt och friskt barn. Jag k?rde inte l?ngd?kning eller n?gonting, men jag var s?ker p? att heck aldrig blev skadad! Milit?rl?kare ber?ttade f?r mig att jag aldrig skulle springa igen och det skulle medf?ra att jag tvingade mig med medicinsk behandling. Jag bad om en chans, och inte mer ?n t?nderna p? mina t?nder (17:58 i 2 mil) passerade jag. Jag har alltid haft mer ?verkroppsstyrka ?n Nike Air Max 90 Hombre l?gre, men jag visste att n?got inte var r?tt. Jag var en h?lsosam 18-?rig och jag fick skador som m?nniskor tv? g?nger min ?lder knappt fick. Jag har varit i milit?ren f?r 4 1/2 ?r nu. Jag var tvungen att s?tta p? en l?pande profil (vilket inneb?r att jag k?r i min Nike Air Huarache Dames egen takt och jag beh?ver inte k?ra PT-testet) som jag vill bli av med. Jag vill vara en vanlig 22 ?rig kvinna. Jag kan g?ra 60 pushups p? 2 minuter, 82 situps p? 2 minuter, nu om jag bara kunde springa bara 15 minuter tv? kilometer vilket f?r vissa skulle vara deras v?rsta tid. Jag ville skriva till dig f?r att ber?tta att jag verkligen tycker om din blogg. Det ?r trevligt att l?sa alla recensioner av de skor du f?rs?ker och veta att jag inte ?r galen. Sedan jag har p? sig Fivefingers skor har jag inte haft n?gra skador. Innan denna utplacering hade jag fotsp?rproblem - Nike Air Max 90 Hombrevarje g?ng jag sprang skadade det. Det g?r inte ont l?ngre. N?v?l, f?rutom att GOD muskelskada skadas. Man! Dessa saker tr?nar ut kalvarna! Jag bygger upp min springa igen, och precis som jag tyckte om att springa i mina Vibrams gjorde mitt h?gre kommando det Nike Air Max 270 Femme obeh?rigt att b?ra Vibrams med v?r fysiska fitness uniform. Och precis n?r jag skulle springa i en 5K rolig k?rning ... letar jag nu efter en sko som k?nns s? lika som m?jligt f?r Fivefingers, men med utseendet p? en vanlig kommersiell l?psko. Jag hoppas att hitta och k?pa ett par snart f?r att f? dem levereras och brutit in f?re 5K. F?rst tv? ?r sedan, enligt en podiatrist, hade jag posterior-tibialis inf?rande senitit. Han rekommenderade mer st?d och vila, men ?ven med mina uppmaningar kontrollerade inte slitm?nstret eller s?g mig att springa. ?ven om det ?r platt fot, ?r jag ganska neutral. Jag tror att skadan kom fr?n en "uppdatering" till en favoritsko. "Uppdateringen" hade en ?kad h?l-framfodsdroppe, ?kat b?gst?d och f?rstyvad mellansula. Mitt gissning ?r att snarare ?n f?r lite st?d var det f?r mycket st?d och tryck p?Nike Air Max 90 Womens den bakre tibialsenen vid navicularbenet, men vem vet? |
|