Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

fter i en hastighet

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Labi1995
Clubopener

BerichtGeplaatst: 23-08-2019 08:34:24    Onderwerp: fter i en hastighet Reageren met citaat

Heiderscheit p?pekade att idén f?r att genomf?ra studien kom fr?n observation av l?pare i sin klinik - de m?rkte att m?nga patienter rapporterade att kn?na k?ndes b?ttre n?r de sprang snabbt (vilket ocks? inneb?r snabbare kadens). Detta ?r ett bra exempel p? hur anekdoter kan driva intressant forskning, och det ?r uppfriskande att h?ra www.aadkruiswijk.nl detta. Alltf?r ofta vill forskare skjuta anekdotiska bevis ?t sidan n?r det i sj?lva verket kan vara den st?rsta inspirationsk?llan f?r forskning. Det vi ser just nu i den barfota / minimalistiska debatten ?r massor av anekdot och lite h?rd forskning, men mitt hopp ?Nike Air Max 90 Womens r att de anekdoter som finns d?r ute kommer att f? forskare att st?lla och ta itu med nya och intressanta fr?gor. Som svar p? en fr?ga fr?n Burfoot ang?ende vad han trodde skulle kunna h?nda om hans f?rs?kspersoner hade slitit racingl?genheter svarade Heiderscheit att: "Jag skulle gissa, och det h?r ?r bara spekulationer, att de inte skulle springa p? samma s?tt som i tr?ningen skor. Jag tror att de skulle ha valt en f?redragen hastighet n?ra v?rt +5 procent villkor. "Burfoot fr?gar om" tjocka, d?mpade skor "uppmuntrar l?pare att ta ett l?ngre steg, p? vilket Heiderscheit svarar att det finns mycket variation (som jag skulle f?rv?nta mig), men att det "verkar som en rimlig slutsats." Heiderscheit tar Nike Air Max 270 Damen upp det faktum att l?pare i sin studie uppfattade en h?gre anstr?ngning i en snabbare framsteg genom att p?peka att det tar tid att anpassa sig till en ny g? och inte k?nna "f?nig" att g?ra det. Det h?r ?r min upplevelse exakt Asics Gel Lyte 3 Femme - n?r jag f?rs?ker n?got nytt med mitt g?ngspr?ng k?nns det konstigt i b?rjan, men med ?vning tenderar det att bli mycket bekv?mare. Jag vill ta itu med detta eftersom jag ofta ser hur resultat av studier som detta kan vara tog f?r l?ngt f?r att st?dja en punkt (jag har nog gjort det sj?lv d? och d?). Det ?r viktigt att notera att Heiderscheits studie varken var avsedd eller utformad f?r att ta itu med f?rdelarna med barfota / minimalistisk l?pning. Jag misst?nker, ?ven om jag inte kan vara s?ker, att de flesta l?pare i studien hade moderna, tjocka solskor. S? det ?r helt m?jligt att f?rdelarna med en www.braderiekwadijk.nlkortare, snabbare framsteg ?r oberoende av skor. Vad jag tycker ?r sp?nnande ?r att m?nga m?nniskor ser en ganska snabb skift i g?ng n?r de b?rjar flytta till barfota / minimalistiska l?per. Jag har upplevt detta sj?lv. S?ledes ?r det m?jligt att g? barfota / minimalistisk kan hj?lpa dig i en g?ng?verg?ng, vilket i sin tur kan hj?lpa dig att sk?rda n?gra av de f?rdelar som beviljas ?mnena i Heiderscheits studie n?r du Adidas Campus Womens springer med ?kad tr?skel. M?nniskor b?r fortfarande vara medvetna om att genomf?ra denna ?verg?ng medf?r en viss risk eftersom kroppen beh?ver tid f?r att anpassa sig till de olika krafterna som appliceras p? f?tter och ben i barfota / minimalistiska l?per och att en ?verg?ng m?ste g?ras l?ngsamt och noggrant. Men om ?verg?ngen kan genomf?ras s?kert och framg?ngsrikt, och slutf?rdelen ?r mindre Adidas Ultra Boost Damen p?verkan p? kn? Nike Air Max Classic BW Femme och h?fter (och detta visas vid n?gon tidpunkt f?r att minska skadorna), kan en l?ngsam, stadig ?verg?ng bara vara v?rt det. Fr?gan som jag har funderat p? med f?reg?ende punkt ?r vad ?r den l?ngsiktiga effekten av att f?rkorta steget i en tjockt d?mpad sko med en lyfts h?l? Om trenden i denna studie var att l?pare upplevde reducerad kraft p? kn? och h?fter i en hastighet snabbare ?n deras f?redragna hastighet, ?r det m?jligt att springa i en tjockt d?mpad sko med en lyfts h?l uppmuntrar en l?ngsammare kadens / l?ngre steg med h?gre kn? / h?ftp?verkan, ?tminstone hos vissa m?nniskor (jag antar ?terigen antagandet att de flesta l?pare i den h?r studien hade den h?r typen av sko)? M?nniskor som k?r barfota rekommenderas att f?rkorta steget och ?ka kadensen (verkar Nike Air Max 270 Mujer ofta h?nda automatiskt), f?r att g?ra det motsatta skulle skada (?ven om Daniel Liebermans Naturpapper rapporterade Adidas Gazelle Womens att vissa barfota h?langrepare). Kan r?da m?nniskor att f?rkorta steget i en lyfts sko kan vara problematiska? Detta ber?rdes lite i Burfoot-intervjun, men man undrar om du tr?nar i en hastighet snabbare ?n vad som f?redras i h?llyftade skor, finns det n?got problem med det h?r?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: