Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Concertenreviewtopic

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Concerten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 06-11-2010 15:14:20    Onderwerp: Concertenreviewtopic Reageren met citaat

Post hier voortaan uw serieuze reviews over concerten, géén gespam, enkel verslagen!

Minder serieuze reviews post je maar waar je wil Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 07-11-2010 13:10:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Six Too Short @ T-Klub Lokeren

Playground , het project van T-KLub om jong talent de kans te geven hun muziek live te brengen op een podium bracht deze keer Six Too Short. Een band ontstaan uit de overgebleven leden van Red Hand Circle na het vertrek van hun songwriter en gitarist Wouter.

De nieuwste gitarist Arne nam ook een deel van de vocals op zich naast de zangeres Taja .

De setlist bestond voornamelijk uit covers. In het begin verliep het allemaal een beetje stroef , te wijden aan de zenuwen, want er was best wat volk komen opdagen deze keer. Naar het midden van de set toe werden die zenuwen gelukkig overwonnen en kregen we een meer ''gevarieerde'' set. Het combineren van vrouwelijke vocals, vooral bij de Up-Tempo nummers kwam Taja haar stem het best over en de ingetogen momenten waar Arne zijn stem zich het best deed gelden. Met oa een heel gesmaakte cover van Damien Rice ''Nine Crimes'' tot gevolg kreeg men zelfs het publiek aan het dansen. Dat enthousiasme voor het podium zorgde er voor dat de rust bij de bandleden wel volledig terug keerde. Dat was ook te merken naar het einde toe vanaf ''7 Nations Army'' van de White Stripes was er geen houden meer aan. Het smaakte eigenlijk zelfs naar meer!

Mits een paar goede eigen songs, de nodige begeleiding en ervaring kunnen opdoen zit er in deze band zeker een toekomst, in het oog houden deze Six Too Short!

meer info over Six Too Short vind u hier terug.


De Setlist:

* I'm not gonna teach (Black Kids)
* Beginner's Luck (Eels)
* Jetplane (Janis Joplin)
* Changes
* You've got the love (Florence and the Machine)
* Nine Crimes (Damien Rice)
* Nonsense and Love
* Californication (Red Hot Chili Peppers)
* Pokerface (Lady Gaga)
* Madworld (Michael Andrews)
* 7 Nations Army (White Stripes)
* Secrets
* Little Bird (Eels)
* Time is running out (Muse)
* Not Fair (Lilly Allen)
* Alarmclock


Bis:

* Black Kids?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 13-11-2010 08:04:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Wehrmacht @ Trix-Club

Naar Borgerhout afgezakt voor een ''hard'' avondje, de kleine club zat redelijk goed vol voor deze avond met puur Thrash tot Hardcore en Hardcore Punk.

De opener van de avond was Cut Here! ze speelden een vrij kort en krachtige set, maar kregen het publiek nauwelijks in beweging. Na een klein half uurtje als een tornado over de hoofden heen gaan hielden ze het voor bekeken.

In dat zelfde elan ''kort en krachtig'' was Furious ook hier een korte set en hoe zeer de zanger ook probeerde het publiek aan te zetten tot een mosh of circle pit, het lukte niet goed maar muzikaal toch iets beter dan de voorganger.
Hard, Kort en goed deze toch

Blunt Force Trauma met oa ex-D.R.I. drummer Felix Griffin was wat mij betreft dan het hoogtepunt van de avond, hun combinatie van Crossover, HC en puur Thrash Metal zorgde eindelijk voor toch wat meer beweging in het publiek. De rauwe stem van zanger Bobby Fuentes en de harde krachtige drums van Griffin gingen door merg en been. De nummers waren net als op de cd ''Hatred for the State ", een aanrader voor de fans van het genre trouwens, kort en bondig maar lieten je verweesd achter en dat is net de bedoeling... HC/Thrash Metal zoals het MOET zijn.

AC4 uit Zweden was een beetje een ''vreemde eend'' in de bijt. Ze brachten een set met eerder naar de Hardcore Punk neigende muziek, met een wel heel bewegelijke zanger op het podium die het publiek gemakkelijk naar zijn hand kreeg. In het begin kwam het beetje ''traag'' op gang maar naarmate de set vorderde kregen we een HC Punk feestje van de bovenste plank. In het oog houden deze zweden.

De Amerikaanse band Wehrmacht brachten Thrash Metal/Crossover. Een genre dat me persoonlijk enorm aanspreekt. Ze kregen het publiek volledig mee met een setlist waar de nummers een beetje allemaal op dezelfde lijn lagen, soms naar het ''eentonige'' toe , maar hard en ruw genoeg om bijna de volledige zaal aan te zetten tot een stevige mosh pit en andere circle pits en zowaar zelfs een paar crowdsurfers. En dat had ook zijn uitwerking op het podium, want het enthousiasme droop er bij de bandleden dan ook af. Muzikaal vond ik dit niet echt een hoogtepunt, ik heb al betere Thrash Metal gezien, maar ze bouwden hier wel een stevig feestje en sloten zo een geslaagde avond goed en krachtig af.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 19-11-2010 05:00:29    Onderwerp: Reageren met citaat

3 Decades Of Einstürzende Neubauten @ AB Brussel

Twee avonden Einstürzende Neubauten in AB ter gelegenheid van hun 30jarig bestaan van een van de Duitse pioniers van het Industrial en Noisrock genre als het ware, of toch een van.

Het begon met een korte performance van Neubauten, amper 3 kwartier. Ik werd dan ook geheel weggeblazen door deze sterk op percussie en drums gedreven muziek met een geweldig sterke stem van de uiterst sympathieke zanger , Blixa Bargeld . Vooral die soort ''screams'' die hij voortbracht tussen de nummers door gingen werkelijk door merg en been. En dit was nog maar een voorproefje van wat we morgen gaan krijgen?? Dat beloofd..

De setlist van deze avond bestond uit amper 4 songs :
Sonnenbark ,
Seele Brennt
Grundstück

en als klap op de vuurpijl een bisnummer :
Sand

En daarmee was het hoogtepunt van de avond feitelijk gekend. Jochen Arbeit (Neubauten lid) bracht onder het mom van een ''video performance'' ‘Die Körper Ohne Uns’ een met wel heel rare beelden op de achtergrond gespekte set, en dat klinkt eigenlijk indrukwekkender dan het werkelijk was. Nee dit kon me ondanks dat ik persoonlijk wel open sta voor ''rare experimentele muziek''.. niet echt bekoren

Besloten om een kijkje te nemen in AB Club waar een DVD met een overzicht van 30 jaar Neubauten werd vertoond, een mooi overzicht van hun carrière, met beelden van live optredens in hun begin periode en recent en vooral een overzicht van de wel heel ''rare'' instrumenten die ze doorgaans gebruikten en nog steeds gebruiken op hun optredens.. wat te denken van een soort slijpschijf die als drumstel word gebruikt?? Best een interessante DVD die ik persoonlijk toch liever zou zien in mijn huiskamer in een zetel, maar goed..

Afsluiten deden we deze avond met een wel heel gevarieerde ''Beating The Drum '
het nevenproject van Neubauten percussionist N.U. Unruh.. Iedereen op een voor het podium kreeg een drumstokjes in de handen, en verspreid stonden allerlei instrumenten en andere attributen waar zowel de leden van de band als het publiek hun goed konden op uitleven.. Wel leuk om zien die soort ''chaos'' van drummers om het zo te zeggen, voor de mensen die er zelf aan mee deden moet dit een magisch gevoel geweest zijn, om er naar te kijken en luisteren kon het me niet echt tot het einde boeien maar toch lang genoeg om van een geslaagde afsluiter te spreken

Word vervolgt met een ''full performance'' morgen, @ diezelfde AB...
_________________
http://festivalblog.skynetblogs.be/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 20-11-2010 00:08:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Einstürzende Neubauten: Full Performance

Tweede avond op rij naar AB afgezakt , maar nu voor een volledig optreden van Einstürzende Neubauten. De keyboardspeler was nog bezig met wat te installeren waarop Bixa Birgal een grapje maakte, met andere woorden ze hadden er zin in en dat straalde ook uit naar de bomvolle AB toe.. Van begin tot einde werden we in een greep gehouden door strakke percussie gecombineerd met die geweldige stem van Bixa die het ene moment zalvend, het ander moment ergens een "scream'' uitbracht die door merg en been ging. Wederom werden er de meest rare instrumenten boven gehaald en duchtig geëxperimenteerd. Rustige intense momenten werden afgewisseld met harde strakke momenten die je verweesd achter lieten.. Een optreden, of beter twee met dat korte van gisteren bij die me nog heel lang zullen bij blijven... op zulke momenten is het dan ook heel heel jammer dat je vroeger moet vertrekken voor het halen van een trein, maar dat is het nadeel van met het openbaar vervoer naar optredens komen, al bij al heel blij dat ik dit heb meegemaakt, dit was gewoon AF.. en na dertig jaar staan ze er nog steeds

de vermoedelijke setlist : (correct me when i'm wrong)

The Garden Play Video
Befindlichkeit des Landes (Ufo, Rampe, Überleitung)
Von wegen
Die Interimsliebenden
Nagorny Karabach
Dead Friends
Unvollständigkeit
Installation No.1
Youme & Meyou
Lets do it DaDa
Haus der Lüge
Rampe
Sabrina
Susej

Encore:

Headcleaner
Silence Is Sexy

Encore 2:

Selbstportrait mit Kater
Redukt

Encore 3:

Total Eclipse of the Sun
_________________
http://festivalblog.skynetblogs.be/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 20-11-2010 02:02:32    Onderwerp: Reageren met citaat

NO FUN AT ALL

Wat een Übershow
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 20-11-2010 07:10:32    Onderwerp: Reageren met citaat

leuke review wouter Cool

btw de vermoedelijk JUISTE setlist van het optreden van gisteren avond

de vermoedelijke setlist :


The Garden
Die Befindlichkeit des Landes
Halber Mensch (part)
Von wegen
Die Interimsliebenden
Nagorny Karabach
Dead Friends (Around the Corner)
Unvollständigkeit
Installation No.1
Ich hatte ein Wort
Let's Do It a Dada
Haus der Lüge
Sabrina
Susej

Encore:

Headcleaner
Silence Is Sexy

Encore 2:

Youme & Meyou
Redukt
Total Eclipse of the Sun
_________________
http://festivalblog.skynetblogs.be/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Geniepige Guido
Chateau-opener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 163
Woonplaats: Kiewit Heide

BerichtGeplaatst: 20-11-2010 12:46:40    Onderwerp: Reageren met citaat

to_be_simple schreef:
NO FUN AT ALL

actually it was



toch wel met grote voorsprong beste van hun shows die ik al gezien heb (niet dat de rest slecht was of zo)
_________________
I don't make mistakes, i make prophecies that immediatly turn out to be wrong.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 20-11-2010 12:49:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Geniepige Guido schreef:
to_be_simple schreef:
NO FUN AT ALL

actually it was



toch wel met grote voorsprong beste van hun shows die ik al gezien heb (niet dat de rest slecht was of zo)

²
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 21-11-2010 18:12:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Less Than Jake was een feestje

Die andere 2 bands boeide niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 26-11-2010 00:12:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Swans @ AB box

Het was al geleden van 1995, toen op Pukkelpop en met Jarboe voormalige keyboardist/vocalist/songwriter, dat ik Swans nog eens live had gezien. Deze keer zonder Jarboe maar wel met de andere spil Norman Westberg. en Michael Gira kwamen ze hun nieuwste cd ''My Father Will Guide Me Up a Rope to the Sky " promoten. Een cd die ik best kan smaken en zeker en vast niet gewoon een lukraak kopie is van wat ze reeds hebben gedaan , maar ''fris'' en ''monter'' gebracht... benieuwd hoe dit live zou over komen.

De intensiteit was er alvast, de songs gedreven op de met momenten luide harde drums en snerpende gitaar van Westberg, en de donkere stem van Gira zorgden dat dit gevoel alvast de hele avond overeind bleef. De 'AB Zaal' konden ze niet vol krijgen, maar de 'Box' was uiterst goed gevuld.. En ook al vond ik het met momenten beetje langdradig worden, er was ook weinig interactie met het publiek maar dat hoeft niet echt, die intensiteit waarvan sprake maakte eigenlijk alles goed. Een geslaagd optreden maar niet het ''woow'' gevoel dat ik had bij het beluisteren van hun cd's... blij dat ik ze nog eens live aan het werk heb gezien.

de vermoedelijke setlist :

No Words/No Thoughts
Your Property
Sex, God, Sex
Jim
Untitled Instrumental
You Know Nothing/Beautiful Child
I Crawled
My Birth
Eden Prison

Encore:

Little Mouth
_________________
http://festivalblog.skynetblogs.be/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 26-11-2010 19:03:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Dewolff + Eat Lions @Charlatan, Gent

Dewolff is gewoon The Doors meet blues. Ik ben instant fan en heb ook hun CD gekocht. Zeer sympathieke mannen ook.

Eat Lions: Ik heb het begin gezien en ben dan compleet fout gegaan en heb het hele optreden op toilet gezeten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Geniepige Guido
Chateau-opener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 163
Woonplaats: Kiewit Heide

BerichtGeplaatst: 26-11-2010 19:51:40    Onderwerp: Reageren met citaat

to_be_simple schreef:
en heb het hele optreden op toilet gezeten.


sounds familiar Laughing maar dan puur door ziekte afgelopen zomer Razz
ik zou eigenlijk niet met mezelf moeten lachen want het stoort me als anderen dat doen met mij Razz
_________________
I don't make mistakes, i make prophecies that immediatly turn out to be wrong.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 27-11-2010 16:02:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij was het door het jointkes roken in combinatie met pinten, duvel en Dissarono
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 28-11-2010 00:37:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Laughing

soit....

Foals @ Botanique (Brussel)

Een uitverkochte Orangerie in Botanique voor deze avond gevuld met twee bands die een beetje combinatie spelen van post-punk meet Indie of zoiets...

The Invisible deden in alle geval hun best om het al goed opgekomen publiek in vervoering te brengen en slaagden daar vooral in bij de instrumentale stukken, een soort combinatie van postrock, punkfunk en wave elektronica wel degelijk in.. een band om toch in het oog te houden

Maar blijkbaar was iedereen toch voor Foals gekomen, de twee cd's ‘Antidotes’ en het dit jaar uitgekomen ‘Total Life Forever’ zijn pareltjes van platen. Vooral de positieve noot, en de schaar aan ''meezingers'' als het ware maken deze twee cd's tot eigenlijk toppers in hun genre. Dat genre kan men niet beter beschrijven als ''Indie met een vleugje post-punk'' of toch in die richting..
In 2008 konden ze me persoonlijk op Polsslag (het indoor Pukkelpop) niet volledig bekoren, maar nu zag ik toch een band die intussen is geëvolueerd. Niet alleen muzikaal ook de ''podium act'' is veel verbeterd, veel beweeglijker en leuke interacties met het publiek , zo sprong zanger Yannis een keer of twee tussen het publiek en sprong hij als een bezeten rond op het podium en werden er tijdens ''Balloon'' ballontjes los gelaten op het publiek... We kregen dan ook een heel strakke en met momenten harde set te verwerken, maar ook ''ingetogen'' momenten. De hoogtepunten waren echter als alle instrumenten volledig hun ding konden doen, dat zorgde voor een ''orkaan'' die over het publiek stormde.. Het dient gezegd, deze band is goed op weg om in het spoor van bvb Bloc Party in de toekomst hoge ogen te gaan gooien.. Er moesten jammer genoeg ook twee meisjes worden afgevoerd die waren flauw gevallen.. het was er dan ook op momenten bloedheet door de dansende massa zich volledig liet gaan op de soms intense uitspattingen en explosies die de band op het podium voort bracht

de vermoedelijke setlist :


Blue Blood
Olympic Airways
Total Life Forever
Cassius
Balloons
Miami
Heavy Water
After Glow
2 Trees
What Remains
Spanish Sahara
Red Socks Pugie
Electric Bloom

Encore:

The French Open
Hummer
Two Steps, Twice
_________________
http://festivalblog.skynetblogs.be/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
to_be_simple
Organisator


Geregistreerd op: 06 Nov 2010
Berichten: 315

BerichtGeplaatst: 28-11-2010 20:55:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zalige setlist, veel spijt dat ik dit gemist heb Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GothicBowie
Boileropener


Geregistreerd op: 07 Nov 2010
Berichten: 70
Woonplaats: Lokeren

BerichtGeplaatst: 05-12-2010 13:57:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Idd spijtig voor u Crying or Very sad

al vorige week , maar blijkbaar nog niet gepost hier Shocked

Amatorski @ Vooruit (Gent)


Dit moest en zou een magisch avondje worden met twee bands die het vooral moeten hebben van pakkende songs met een zang en muziek die je raakt tot heel diep in je ziel..

Die breekbare sound was alvast aanwezig bij Tommigun die ons ruim drie kwartier verblijde met zwevende songs gecombineerd met de zang van Thomas Devos die ook nog een lekker potje gitaar kon spelen, en de engelenstem van Kaat Arnaert . Er waren een variatie van ''harder'' songs (het woord is verkeerd gekozen) die vooral dreven op de stem van Thomas, terwijl bij de ingetogen songs je in de hemel waande met Kaat. Zelden zo een sterk voorprogramma gezien dat me nog een tijdje zal bij blijven.. een band om in het oog te houden deze Tommigun dus

En dan moest ons engeltje van Amatorski nog komen, want ''woow'' wat een stem heeft Inne Eysermans., zonder afbreuk te doen aan de overige bandleden want zonder hun muzikale magische steun zou zulke broze stem verloren kunnen gaan in een chaos van geluid, wat ook effe het geval was bij de tweede song toen de Drums net iets te hard gingen. Op HUmo's Rock Rally in Ab waren ze voor mij DE band die dit had moeten winnen , maar hun songs waren blijkbaar net iets te breekbaar om de jury en het ''grote publiek'' te overtuigen.. maar met de EP ''Same Stars We Share'' onder de arm hebben ze deze vooruit balzaal toch zo goed als volledig vol kunnen laten lopen. De breekbare songs werden ook deze keer ondersteund door een Saxefoon kwartet en dat zorgde er voor dat het nog intenser en magischer klonk dan anders. Bij "Come Home'' kwam Bram Vanparys ook nog eens de vocals ondersteunen, en wie dacht dat we een saaie op dezelfde lijn gespeelde setlist gingen krijgen kwam bedrogen uit, er was genoeg variatie in de opbouw om je aandacht vast te houden en verweesd achter te laten. Niet alleen werden de 4 songs van de EP naar voor gebracht er was ook een cover van Emmylou Harris "Where will I be'' die niet moest onderdoen voor het origineel.. Geweldig geslaagde avond, het is reikhalzend uitkijken naar de full-CD die volgend jaar ergens zou moeten uitkomen

de vermoedelijke setlist :

Intro: Fading
Soldier
Our Song
Same Stars We Shared
22 Februar
Come Home
The King
Where Will I Be
(Emmylou Harris cover)
Peaceful
Sad World
Cheapest Soundtrack

Encore:

Never Told
_________________
http://festivalblog.skynetblogs.be/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Concerten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum