Labi1995 Clubopener
|
Geplaatst: 09-04-2019 09:03:47 Onderwerp: rsiktig att ta det l |
|
|
Sedan till?ter jag dem att fatta beslutet om vad som ?r b?st f?r dem. De flesta av dem som kommer in i en l?pande specialaff?r ?r utbildade personer som k?nner till sina kroppar / f?tter b?ttre ?n n?gon annan g?r. Ofta ?r inte de traditionella skor kvar och minimalistiska skor hittar ett nytt hem. Jag uppmuntrar dem att l?sa och forts?tta att utbilda sig sj?lva i denna r?relse n?r det g?ller l?pande biomekanik. Jag ber?ttar ocks? att Nike Air Max 1 Femme de ?r v?ldigt t?lmodiga och l?ter sina f?tter st?rka f?r att motst? den mindre st?djande sko. F?r varje person kommer det sj?lvklart att vara p? olika tidsramar f?r anpassning. Jag utbildar dem ocks? att ta noga med sina kroppar / f?tter och att backa av om de upplever of?rklarlig skada eller ?mhet. Vi ?r en nation av "allt nu" och jag har funnit att denna inst?llning till den minimalistiska r?relsen ?r orsak till skada som Galloway citerade. Eftersom jag har tagit detta tillv?gag?ngss?tt f?r att utbilda kunder har jag inte f?tt n?gra avkastningar i skor eller kunder som har upplevt skada. Jag kan inte tycka om att n?gon som k?pt traditionella skor skyller p? skorna f?r skada, men som min kunddatabas visar, flyttar de kunder som k?pt traditionella skor antingen till en mindre skrymmande sko med varje nytt skopaket eller har Nike Air Max 90 Womens g?tt minimalistisk helt. Jag uppskattar Galloways f?rs?k att f? m?nniskor att flytta under denna tid av ?verviktepidemin, och jag f?rst?r ocks? tillv?gag?ngss?ttet hos skoprodukt?rerna att bygga ?verdimensionerade skor, f?r att vi ska m?ta det, vi ?r en ?verbyggd nation. Skon som mest k?rs ?r inte lika viktig som att f? folk upp som Mark har sagt, och jag skulle hellre se n?gon springa i sina gamla KISS 8-plattformsk?ngor ?n att utveckla de medicinska komplikationerna av fetma. Men den minimalistiska r?relsen har minskat traditionell skada och jag k?nner att ?vertid, det kommer fler m?nniskor att springa, skada fri, oftare och v?nda ?verviktepidemin runt. K?r p?! Som en fysioterapeut och l?pare ?r barfota-trenden "trend" mycket intressant f?r mig. Och jag vet att det fungerar f?r att f?rhindra skada, jag har gjort det sj?lv. Som Nike Air Max Classic BW Femme n?mnts kan tusentals ?r av evolution inte vara fel. Antropologiskt, anatomiskt och biomekaniskt g?r det bara SENSE! Tyv?rr ?r det inte vad vi vanligtvis l?r ut, men v?r utbildning har liten vetenskaplig bakgrund och kan bara vara f?rankrad i ?r av propaganda. (det ?r en helt annan fr?ga) Jag tycker ocks? att det ?r intressant att perspektivet fr?n personer som s?ljer skor ?r vanligtvis negativa, de kommer att tj?na mer pengar p? skor med mer d?mpning eller "prylar" jag har fr?mjat och undervisat "barfota k?rteknik "Till hundratals l?pare under de senaste 3 ?ren och har haft minimal eller ingen klagom?l om ?kad skada. Jag har inte n?gonting att f? fr?n hur jag l?r en patient att springa, jag l?r mig vad som fungerar b?st (egentligen kunde jag k?pa till Galloways perspektiv och bara ha l?pare att behandla resten av min karri?r) Adidas Superstar Dames och till kommentaren ang?ende vikten eller byggandet av l?paren, om du k?r hur din kropp utformades till, kommer den att d?mpa sig sj?lv. Inget behov av externt st?d. Enligt Vibram 5 fingrar citerar "20.000 ?r sedan personer som inte trodde p? Nike Air Force 1 Womens barfota som k?r GOT EATEN!" Jag ?r inte din typiska l?pare. Jag har nyligen f?rlorat mycket av vikt med kost och motion och slog l?ngsamt ig?ng med mina dagliga promenader. Jag k?rde mindre ?n 1 mil vid en tidpunkt d? min s?kning ledde mig till Petes hemsida. Jag hade ingen aning om vad barfota stil k?rde var eller vad det tog f?r en sko att betraktas som minimalistisk. Men de positiva kommentarerna fr?n Pete och andra kommentarer p? dessa bloggar ?vertygade mig om att en mer naturlig k?rstil var n?got jag ville str?va efter. S? h?r var jag nyb?rjare att springa, k?nna mig befriad genom att g? ner i vikt och jag hoppade direkt in i naturlig l?pning. Jag var f?rsiktig att ta det l?ngsamt, men min l?pning var redan l?ngsam och jag hade mycket lite uth?llighet, s? ?verg?ngen var ingen existerande. Jag b?rjade bokstavligen mina l?pande Nike Air Max TN Womens dagar en naturlig l?pare. Jag skulle springa barfota p? en l?pband f?r att f?rb?ttra min form och sprang p? v?gar i Kinvara. Jag g?r n?stan alla mina k?rningar i en Merrell sant handske nu, med Kinvara kastas i mixen ocks?. Jag loggar f?r n?rvarande 25-30 miles i veckan, l?g av m?nga av er standarder, men jag kommer dit. Jag har k?rt sedan Feb. och jag har inte upplevt shin splinter eller n?gon annan stor sm?rta f?r att sp?ra min k?rning. Jag k?nner verkligen det h?r beror p? den naturliga striden och den l?ga effekten av min k?rning. Jag sprang i morse f?r att sl? Memphis www.verdeypaisaje.es sommarv?dret med en 8 milsk?rning. Jag hade ?ven energi att leka med mina 2 d?ttrar i bakg?rden efter?t. |
|