Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

anpassade till metatarsalerna

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Labi1995
Clubopener

BerichtGeplaatst: 05-07-2019 04:25:31    Onderwerp: anpassade till metatarsalerna Reageren met citaat

F?r n?gra m?nader sedan publicerade jag en intervju som jag utf?rde med Dr.Nike Air Max 95 Mujer Mark Cucuzzella. Mark ?r en familjel?kare vid Harpers Ferry Family Medicine i WV, en docent vid West Virginia University School of Medicine och ?garen till Two Rivers (TR) Treads, nationens f?rsta minimalistiska enda l?pande Nike Air Max 95 Femme butik. Liksom mig har Mark ett starkt intresse f?r l?pform och minimalistiskt skor, och jag ?r som en f?r?lder som jag. En av utmaningarna som vi delar som f?r?ldrar ?r att hitta skor som vi tycker ?r l?mpliga att s?tta p? v?ra barns f?tter. Tyv?rr ?r de flesta tillg?ngliga alternativen just nu helt enkelt miniatyrversioner av vuxna skor och ?r generellt ?verd?mpade och inte v?l utformade f?r foten av ett barn. Mark var v?nligt nog att skicka mig Nike Roshe Run Damen n?gra par Terra Plana Vivobarefoot Kids skor till mina egna barn , och min dotter ?lskar dem (hon har Pally's) - de har en fin bred tobox och ?r platt och extremt Nike Air Max 90 Femme Rose flexibla. Min son ?r ? andra sidan picky och kommer bara att ha p? sig Crocs eller typiska sneakers (?ven om han n?stan alltid ?r barfota, av egen vilja, runt huset) - Tyv?rr ?r bra alternativ f?r barnskor som st?der naturfotfunktionen helt enkelt inte tillg?nglig ?n (saker kommer tack och lov att f?rb?ttra snart om rykten jag h?r fr?n ett stort f?retag ?r korrekta - h?ll dig st?md). Hur som helst, med tanke p? min frustration, liksom med ett antal l?sare som har kontaktat mig om det h?r problemet, fr?gade jag Mark om han skulle vara villig att skriva ett g?stpost om barn och skor. Markera lyckligtvis skyldig, och hans expertis som b?de en l?kare och skobutik?gare ger en mycket informerad och unik uppfattning om ?mnet. Nike Air Max Classic BW Njut av - var noga med att dela med dig av dina tankar och / eller erfarenheter i kommentarerna! Som familjemedicin Nike Air Max Classic BW Hombretror jag starkt att barn ska leka i sina nakna f?tter eller i aktivitetsskor som kompletterar naturlig fotutveckling och korrekt r?relse biomekanik. L?pare, vandrare, tr?nare och det medicinska samh?llet uppvaknar alla f?rdelarna med att m?jligg?ra r?tt naturlig fotr?relse i alla v?ra dagliga aktiviteter. Ledare i l?pande mekanik, idrottsmedicin, dans och yoga / tai chi samh?llen f?rst?r alla att den smartaste designen som n?gonsin kommer att utvecklas f?r m?nsklig r?relse och skadafri aktivitet ?r den m?nskliga foten sj?lv. Running shoe companies h?ra l?ngsamt detta meddelande och anpassa sina produktlinjer f?r att skapa skor som g?r att foten kan fungera som en fot, men de flesta har bara till?mpat det h?r nya t?nkandet p? vuxna modeller. Tyv?rr, den moderna skoindustrin och dess marknadsf?ringsmaskin ?vertygar Nike Roshe Run Mujer f?r?ldrarna Nike Air Max 90 Uomo om att ett barn borde ha p? sig miniatyrversioner av traditionella vuxna l?parskor n?r de k?rs. n?stan alla har f?rh?jda klackar, extrem d?mpning och n?gon form av r?relsekontrollteknik. M?nga kl?dskor f?r barn ?r ocks? styva och alltf?r st?djande. Personligen, som doktor, tror jag starkt att den starkaste formen av st?d till ett barn ?r en stark fot som ?r platt p? marken. Infant feet H?r ?r en viktig punkt att t?nka p? - ett barns fot ?r inte en miniatyrversion av en vuxenfot . I tidig utveckling ?r ett barns fot bredast ?ver t?rna. Om v?r befolkning hade p? sig skor som utformades med denna funktionella form fr?n f?dseln, skulle de flesta vuxna ocks? ha f?tter med st?rsta bredd bel?gen ?ver t?rna, och t?rna skulle vara perfekt anpassade till metatarsalerna (de l?nga benen i mittfoten). Det mesta av ett barns utvecklingsfot Asics Gel Lyte 3 Damen best?r av brosk, som gradvis ers?tts av ben. Om brusket deformeras av d?ligt formade eller styva skor, kommer benen att ta den deformerade formen. Mer ?n 80% av fotproblem, bunioner och skador ?r Nike Air Max 90 Herr ett resultat av missformade och oflexibla skor. Det ?r viktigt att barnskor ger tillr?ckligt med utrymme f?r naturlig tillv?xt tills fotbenen ?r mogna. Detta sker inte f?rr?n 18-19 ?r f?r flickor och 20-21 Nike Air Max 90 Dam f?r pojkar. Enkelt uttryckt; oflexibla, d?ligt formade skor ?r potentiellt skadliga - de begr?nsar fotens naturliga r?relse och utveckling.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: