Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

er i retning mod den smalle ende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Labi1995
Clubopener

BerichtGeplaatst: 15-07-2019 07:34:07    Onderwerp: er i retning mod den smalle ende Reageren met citaat

Efter nogle f? ugers hvile besluttede jeg at g? 180 grader fra anbefalingen. Nike Air Max 90 Femme Jeg slap af med mine sko og indl?gss?ler og skiftede til Vibram Fivefingers KSO'er. Inden for to m?neder havde jeg vedtaget en midfoot / forfoot landing og k?rte 15 miles p? beton / asfalt i mine KSO'er. Jeg skiftede KSO'erne med neutrale tr?ner og racerflader. For cirka 9 m?neder siden tilbagekaldte jeg mine KSO'er og begyndte at k?re omkring 80% Nike Air Max 270 Damesaf mine miles i mine nye Bikilas, herunder 18 kilometer lange k?rsler og hurtige tr?ningsprogrammer. Resten af ??mine k?rsler har v?ret i racerflader og barfodet. Jeg tror nu, at det var endnu mere nyttigt at starte barfodet. Jeg har ikke haft yderligere skader (har stadig 10 ?rs kronisk h?j hamstring tendinopati ... men det er en anden historie). Det er nu koldt, iset og sneet her i Chicago, s? jeg bruger f?rst og fremmest mine lejligheder (selv pr?vet en trailesko til et par gange),Nike Air Max 95 Mens indtil det opvarmes. P? et faldmarathon-expo s? jeg et tegn, der l?ste: "Skal du k?re barfodet?" En rehab-gruppe tilb?d en gratis forel?big analyse. L?bere havde mulighed for at k?re barfodet eller skur i et par sekunder p? en l?beb?nd mens de blev videoet. For at v?re retf?rdig sagde PT, at dette ikke var en omfattende ganganalyse, og kun en forfra Nike Air Max 270 Femme blev brugt. Jeg tog mine sko og sokker ud og hoppede videre. F?rste anbefaling: Orthotics. Jeg spurgte hvad f?rte til denne konklusion. Svar: flade f?dder. Jeg vidste allerede, at jeg havde flade f?dder, har haft dem i n?sten 65 ?r. Vi kiggede p? videoen igen. Vi var enige om, at jeg landede midt / forfod og mine kn? var lined up fine. Ordet "pronation" kom ikke engang op. Videoen tillod ikke en hip-visning. Jeg fortalte PT, at jeg i de sidste 18 m?neder f?rst og fremmest havde k?rt Nike Air VaporMax Damen i Vibrams med nogle barefooting og ikke var blevet s?ret. Faktisk begyndte jeg at g? ned p? den minimal / barfodet vej som f?lge af en skade. Vi havde en interessant samtale med enighed om, at fodtypen kun er en enkelt faktor, og aftalt, at hvis man k?rer med god form og uden skade, kan det, der b?res (eller ej) ikke v?re s? vigtigt.Runblogger's Nike Air Max 90 Mujer Note: Endnu et andet eksempel p? en l?ber, der tager en helt anden tilgang fra det, der anbefales under status quo, og viser, at det nogle gange tager en risiko, kan h?ste store fordele. 65 ?r gammel, flad f?dder, tidligere skadet, og nu k?rer 18 mil lange l?ber og hurtige tr?ning i hans Vibrams. Imponerende. Jeg f?r et fornuftigt antal sp?rgsm?l om bredde, Nike Air Max 2017 Mens n?r det kommer til l?besko, is?r bredden af ??toeboxen. Personligt kan jeg godt lide en toebox at v?re rummelig, og p? trods af min forholdsvis gennemsnitlige breddefod er der sko, som jeg har k?bt, jeg er n?dt til at vende tilbage, da jeg n?sten ikke kunne klemme ind i dem (f.eks. Nike Waffle Racer XC sko). I det ?jeblik jeg l?gger en sko p?, kan jeg n?sten ?jeblikkeligt fort?lle om det vil v?re en god pasform, s? jeg troede jeg ville pr?ve et lille eksperiment. Jeg bragte et Adidas NMD Mujer par kalipre hjem fra min forskningslab og m?lte toboks maksimale bredde i de fleste af mine l?besko (samt nogle f? andre skotyper). M?linger blev foretaget lige over, hvor s?len m?der det ?vre materiale, s? disse tal indbefatter bredden af ??det ?vre stof p? hver side (s?ledes er de sm? overskydninger af den indre bredde). Jeg har ogs? m?lt bredden af ??Nike Air Max 90 Damen min forfod mellem 1. og 5. metatarsophalangeal leddene (baser af store og lysende t?er), n?r de b?rer v?gt barfodet (resultat = ~ 105,5 mm p? hver side). Efter at have set p? tallene er det gl?deligt at se, at de passer meget godt sammen med mine subjektive opfattelser. I almindelighed f?les alt over 100 mm rummeligt for mig, fra omkring 96 mm-100 mm er tyndt men behageligt, og alt under 96 mm er i retning mod den smalle ende. Resultaterne bekr?ftede, hvorfor jeg finder b?de Adidas Campus FemmeBikenstocks og Crocs at v?re s? behagelige! Der var nogle overraskelser blandt disse m?linger. For det f?rste forventede jeg, at Nike Lunracer ville v?re smalere, da det har tendens til at give mig bl?rer p? indersiden af ??min forfod. Der er andre faktorer, der kan spille i, hvordan forfoden f?les, og det kan v?re, at en lav forfodsh?jde skrumper min fod Nike Air Max Classic BW Dam ned eller Lunaracer's geometri sidste ikke passer godt sammen med min fodform. Den anden overraskelse var Brooks Mach 11. Jeg vidste, at skoen var smal (som det er de fleste XC-lejligheder), men jeg finder det stadig behageligt nok til at b?re rundt som en afslappet sko. Det kan v?re, at det ?vre materiale er elastisk og lidt mere rummeligt end Saucony Kilkenny, som ogs? er 92 mm bredt, men f?les strammere.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: