Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dessa saker tr

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Labi1995
Clubopener

BerichtGeplaatst: 16-07-2019 03:25:49    Onderwerp: Dessa saker tr Reageren met citaat

F?r n?gra veckor sedan lade jag upp ett omd?me fr?n l?saren Bob C. om hans erfarenhet att ?verg? Nike Air Max Classic BW Femme till minimalistiska l?parskor. Bob lyckades eliminera n?gon nagande sm?rta genom att byta skor och form, men led ocks? en stressfraktur i processen som han f?rklarar g?r f?r mycket f?r tidigt. Bob var bara en av m?nga historier som jag f?r i privata e-postmeddelanden, och han var v?nlig nog att l?ta mig dela den. I det h?r inl?gget vill jag dela ber?ttelserna om tv? till?ggsl?pare: Sgt. R. och Bob H. Den f?rsta ber?ttelsen kommer fr?n en soldat som kontaktade mig f?r n?gra m?nader sedan. Hon ?r utplacerad utomlands och fann framg?ng och fly fr?n sm?rta och skada genom att springa i Vibram Fivefingers. Av sk?l som hon beskriver nedan kan hon inte l?ngre anv?nda VFF: n, s? hon mailade mig med sin Nike Air Max 270 Femmeber?ttelse och en beg?ran om alternativa skof?rslag. F?r mer information om Vibram Fivefingers och andra minimalistiska skor i milit?ren,Adidas Superstar Womens kolla in den h?r historien p? "Toe Shoes" i Army Times.
Hej! Jag heter sgt R. och jag ?r en soldat i F?renta staternas armé som f?r n?rvarande ?r utplacerad till Kuwait. Jag k?pte mitt f?rsta par minimalistiska l?parskor f?r ungef?r 2 m?nader sedan; Vibram Sprints och Vibram KSOs ... Jag hade de "korrekta" l?parskorna f?r mina f?tter f?re detta, s? Vibrams var en stor f?r?ndring! Enligt "slow motion eyeballs" i skobutiken har jag ganska plana f?tter, mina f?tter ?r bredare ?n min ramstorlek och mina f?tter pratar in?t. Jag fortsatte att spendera 100 dollar p? de nyaste l?parskorna, Nike Air Max 90 Dam f?rs?kte h?lla sig borta fr?n skador. En bit av min bakgrund: Under grundutbildningen och min avancerade tr?ning fick javierrodriguez.es jag stressfrakturer i h?ger sida av mitt b?ck, stressfrakturer i mina skenor , och 3 brutna ben i min v?nstra fot (jag tror att de Nike Roshe Run Damen trasiga benen i min v?nstra fot berodde p? att jag ?verkompenserade f?r stressbrott i mitt b?cken). Innan detta var jag ett relativt aktivt och friskt barn. Jag k?rde inte l?ngd?kning eller n?gonting, men jag var s?ker p? att heck aldrig blev skadad! Milit?rl?kare ber?ttade f?r mig att jag aldrig skulle springa igen och det skulle medf?ra att jag tvingade mig med medicinsk behandling. Jag bad om en chans, och inte mer ?n t?nderna p? mina t?nder (17:58 i 2 mil) passerade jag. Jag har alltid haft mer ?verkroppsstyrka ?n l?gre, men jag visste att n?got inte var r?tt. Jag var en h?Nike Air Max Classic BWlsosam 18-?rig och jag fick skador som m?nniskor tv? g?nger min ?lder knappt fick. Jag har varit i milit?ren f?r 4 1/2 ?r nu.Nike Air Max 90 Womens Jag var tvungen att s?tta p? en l?pande profil (vilket inneb?r att jag k?r i min egen takt och jag beh?ver inte k?ra PT-testet) som jag vill bli av med. Jag vill vara en vanlig 22 ?rig kvinna. Jag kan g?ra 60 pushups p? 2 minuter, 82 situps p? 2 minuter, nu om jag bara kunde springa bara 15 minuter tv? kilometer vilket f?r vissa skulle vara deras v?rsta tid. Jag ville skriva till dig f?r att ber?tta att jag verkligen tycker om din blogg. Det ?r trevligt att l?sa alla recensioner av de skor du f?rs?ker och veta att jag inte ?r galen. Sedan jag har p? sig Fivefingers skor har jag inte haft n?gra skador. Innan denna utplacering hade jag fotsp?rproblem - varje g?ng jag sprang skadade det. Det g?r inte ont Nike Air Max 90 Damen l?ngre. N?v?l, f?rutom att GOD muskelskada skadas. Man! Dessa saker tr?nar ut kalvarna! Jag bygger upp min springa igen, och Adidas ZX 750 Hommeprecis som jag tyckte om att springa i mina Vibrams gjorde mitt h?gre kommando det obeh?rigt att b?ra Vibrams med v?r fysiska fitness uniform. Och precis n?r jag skulle springa i en 5K rolig k?rning ... letar jag nu efter en sko som k?nns s? lika som m?jligt f?r Fivefingers, men med utseendet p? en vanlig kommersiell l?psko. Jag hoppas att hitta och k?pa ett par snart f?r att f? dem levereras och brutit in f?re 5K. Den andra ber?ttelsen kommer fr?n Bob H., som skriver p? www.oversixtyrunner.com. Bob ?r ett exempel p? en l?pare med plana f?tter som ignorerade den konventionella visdomen att hans fottyp kr?ver ytterligare st?d i form av ortopediska och / eller r?relsekontrollskor. Som Sgt. R., han har funnit Nike Air Vapormax Mujer framg?ng i Vibram Fivefingers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: