Pukkelpop Forum Forum Pukkelpop Forum Forum
Leve Pukkelpop buiten het Pukkelpopseizoen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Abshire problemerne med moderne sko

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Labi1995
Clubopener

BerichtGeplaatst: 24-07-2019 04:09:11    Onderwerp: Abshire problemerne med moderne sko Reageren met citaat

Jeg er for nylig begyndt at bem?rke en ?ndring i, hvordan folk definerer den minimalistiske l?bebev?gelse. Ikke l?ngere handler det kun om skoene (eller barfodet for den sags skyld) - snarere begynder folk at understrege, at selv om minimalistiske sko og barfodet l?bning er Nike Air Max Classic BW vigtigt, ligger deres sande v?rdi Nike Air Max 2017 Femme i det faktum, at de kan fungere som v?rkt?jer til at hj?lpe dig med at opn? bedre l?beform. Selv barfodets talsmand og "Born to Run" -forfatter Christopher McDougall skubber p? "form-first" -mantraet, som det fremg?r af f?lgende citat fra et interview med Bill Katovsky p? Zero Drop-bloggen: "Jeg er mere interesseret i fremtiden for k?rer form. Jeg var ligeglad med mindre hvad folk b?rer; Jeg er mere bekymret for, hvad de g?r. Alt for l?nge er alt, hvad vi har h?rt om, hvad vi skal k?be; hvad der manglede i samtalen har v?ret, hvordan man k?rer korrekt. Jeg er overbevist om, at den n?ste store b?lge inden for l?b ikke vil v?re fodt?j, men en b?lge i l?bstr?ner, der underviser i en ordentlig, blid, barfodet form. ”Opdatering 12/13/10: Christopher McDougall sendte mig en e-mail og ?nskede at understrege Nike Air Max 95 Mens at han har skubbet “form-first” Nike Air Max 95 Femme siden f?rste dag. Her er et citat fra et indl?g p? den barfodede l?bdebat fra hans blog: ”... hemmeligheden bag kv?stelsesfri l?bning er ikke den rette sko. Det str?kker sig ikke. Det er ikke engang tr?ningskilometer. Det er dygtighed. Som enhver anden sport handler sund l?b om teknik. Men hvorfor havde jeg aldrig h?rt det f?r? Alt, hvad jeg nogensinde har h?rt, igen og igen, handlede om sko. Hver podiatrist, sportsl?ge og l?beblad pr?dikede uendeligt om den absolutte n?dvendighed af korrigerende fodt?j. Jeg fik aldrig at vide, hvad jeg skulle g?re; Jeg fik kun at vide, hvad jeg skulle k?be. ”Tanken er, at l?beform i barfodstil giver dig mulighed for at k?re mere effektivt og med mindre sandsynlighed for at opretholde en frygtet overforbrugsskade. Hvis der er en ting, som l?bere frygter over alt Nike Air Max 90 Femme andet, er det en skade, der Nike Air Vapormax Womens forhindrer dem i at logge miles ud p? vej og sti. Mens dommen stadig er ude om, hvorvidt alle l?bere muligvis drager fordel af at ?ndre form, er min anekdotiske oplevelse i form af at modtage e-mails fra l?sere, at ?ndring af l?bende form har magten til at lade i det mindste nogle undergruppe af tidligere hobbede l?bere k?re fri for skader - af dette er jeg nu 100% overbevist. Mit eget form?ndringseksperiment har v?ret b?de sjovt og fascinerende og er stadig et igangv?rende arbejde (vil sandsynligvis altid v?re), s? jeg var begejstret og nysgerrig, da jeg blev kontaktet af Backbone Media og Velo Press om at gennemg? Danny Abshires nye bog kaldet Natural L?b (skrevet med Brian Metzler fra Running Times Magazine). Hvis du ikke kender Danny Abshire, er han en af ??cofundere af Newton Running, skabere af det Adidas Hamburg Womens popul?re og dyre Newton-m?rke www.charleedrew.co.uk l?besko. Newton er unik i, at deres Nike Air Max 90 Mujer mission fra starten (de blev grundlagt i 2007) var at fremstille sko, der fremmede en naturlig l?bestil. Abshire har ogs? lang historie som producent af brugerdefinerede ortotik, og han fort?ller denne historie i bogen - han er en stor tilh?nger af en korrekt forfodsbalance og mener, at ortotiske indgreb i nogle tilf?lde er berettiget for at opn? denne balance. Jeg har personligt ikke s? meget problem med dette i nogle tilf?lde, men sp?rgsm?let er fortsat, om nogle typer ubalancer i forfodene er et produkt af vores sko-slidhistorie, og om if?rt mere minimale sko kan hj?lpe med at rette ubalance ved at lade foden styrke og arbejde mere naturligt - dommen er stadig ude. Hardcore-minimalister og mange barfodsl?bere h?vder muligvis, at ortotisk indgriben er alt andet end Nike Roshe Run Damen “naturlig”, sk?nt jeg Adidas Superstar Femme foretr?kker ikke at v?re dogmatisk i Adidas Superstar Dam sp?rgsm?l som dette, hvor stadig bevis mangler. Dette er dog en diskussion for en anden dag. I en n?ddeskal beskrives Natural Running af Abshire som en stil, der efterligner, hvad vi g?r, n?r barfodet er: let landing p? mellemfoden / forfoden, let fremadbenet overkrop og en landing under tyngdepunktet (hofterne). I sin bog diskuterer Abshire problemerne med moderne sko, den grundl?ggende biomekanik i l?bet gang, og giver nyttige tip til, hvordan du vurderer din egen form og v?lger eventuelle problemer med pletterne med dine f?dder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Pukkelpop Forum Forum -> Festivals Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: